jenze v dalsim rocniku se jaksi pocita s tim, ze deti maji nejaky zaklad, na kterem dale stavi, nabaluji nove ucivo. ono je to opravdu tezke i pro ucitele, jak vydolovat z ditete, ktere - jak pises, umi doma vsechno a ve skole to dava tezce (umi opravdu? umi to, co ma umet? nebo je to zbozne prani rodicu?). jak individualizovat 25hlavou tridu? sama casto resim dilema ohledne znamkovani, je treba najit nejaky kompromis, ale opravdu nejde za nesplnene, nezvladnute ucivo (samozrejme ve skole dostatecne dlouho procvicene) nedavat znamky, protoze na sebe jednoduse ucivo navazuje
.
dulezite je vysvetlit diteti, proc dostalo takovou znamku, dat mu sanci na dalsi overeni, vyzkouseni (ustne, u tabule..). Urcite by pri pisemce dite nemelo byt v silnem stresu, je nutne dat pomalejsimu prostor na praci, ukoly predem pred pisemnkou vysvetlit, ale uz nechat zodpovednost na diteti, nejde jej porad vodit za rucicku a ukazovat "sem napis toto, tady toto"... a predkladat mu reseni na stribrnem podnose...
tech nuanci je hromada. neni to jednoduche, neni, neni...