Prví třídy jednoznačně model 2) pohoda. Na konci povinné školní docházky už by asi dítě mělo zvládnout model 1) povinnost, nebo alespoň školu s takovými prvky. Představuju si to ideálně tak, že by přechod mezi "modely" byl pozvolný ke konci prvního stupně by se zařazovaly prvky "výkonového modelu" a během druhého stupně by se na něj postupně mohlo najet. Myslím si totiž, že malý školák se nakonec reálně naučí v pohodové škole víc. Ovšem jelikož škola je příprava na život, nebylo by asi dobré kdyby se s požadavky na výkon a pocvinnostmi dítě do 15 let ve škole nesetkalo.
Moje představa má dvě slabiny, které se ale dají vyřešit. - dítě z "pohodové" školy, by mohlo mít problémy při případném přechodu na víceleté gymnázium. - na druhém stupni jsou děti v pubertě a nevím nevím, jestli je puberta dobré obodobí na to, aby se dítě teprve čilo akceptovat povinnosti.
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.