Přidat odpověď
Aleno,
no to souvisí s tím známkováním obecně. Ale pořád přepad lepší než ohlášená, protože známkuješ skutečně to, co to dítě umí, a ne to, jaké mělo podmínky pro domácí přípravu.
Co ti ale asi nesedí, je známkování jako nátlaková metoda. Je to způsob, jak k té domácí přípravě donutit, donutit se naučit jen proto, aby nebyla špatná známka....je jedno, jestli má dítě zájem na tom se to naučit. Prostě musí...nebo následuje trest v podobě špatné známky. Je to o užívání známek jako odměny a trestu, vnější motivace.
Vzhledem k tomu, že není prostor pro dobrovolnost a jsi nucena nutit, tak je to často jediný způsob, jak něčeho dosáhnout. Akorát to ničí tu vnitřní motivaci k učení. Na druhou stranu to pomáhá překonávat kritická období (prepuberta, puberta), kdy není čas čekat, až to člověka přejde.....
Je to prostě o tom, že je tlak na to ty děti něco naučit a ten tlak je na učitele. Ti jediní mají povinnost naučit, zatímco rodiče mají povinnost posílat do školy a tím to pro ně končí. A prostředky učitele jsou v tomto směru hodně omezené.
Předchozí