Přidat odpověď
Chapu, ze to je nesrovnatelne, nicmene nas ceka za rok (6.trida) navrat do Cech, tudiz se snazime drzet krok (a to nemluvim o cestine) a vim, kolik se toho dite naucilo v CR napr. ve 3.tride. Tim, jak je tu mirny pristup, tak to nase dite, zvykle drive na extremni prisnost a tudiz nucenou praci, vylozene flaka :-(.
Ano, uci je uvazovat, nicmene, kdyz ma v praci hrubku v kazdem druhem slove - a nikdo ji neresi a vsichni jenom chvali - tak z toho nejsme moc nadseni, jen si tak fixuje chyby a spi si na svem oblacku, mimo realitu. Zatimco drive si davala velky pozor na velka pismena na zacatku vety, na tecky apod., tak ted, kdyz vi, ze to je jedno, tak na to vylozene prdi. A to je podle me spatne.
Druha vec je, ze veci jako zemepis, dejepis, prirodopis se tu probiraji jinak, sice zabavne, ale velmi povrchne, vice se to deti uci az v pozdejsim veku, kdy na ne zacne byt vyvijen trosku tlak i ve skole. U nas jdou uz na prvnim stupni do hloubky a deti ti vysvetli fotosyntezu, dychaci soustavu, krevni obeh, travici soustavu, atd. uz ve veku 11 let. Tady o tom obcas neco zaslechnou, ale nikdo to po nich nevyzaduje.
Kdybychom se nevraceli do Cech, tak to ani neresim. Problem je ale, ze v Cechach budou dite cekat prijimacky na stredni skolu a pokud nebude mit dostatecne znalosti, tak smula...(a navic jeste musi mit slusne znamky na vysvedceni). A bojim se, ze bez nejakeho tlaku je nase dite proste samo od sebe neziska a do Cech se vrati pokud jde o znalosti dost pozadu (ale vim, ze jsou deti, ktere si ve volnem case ctou v encyklopediich apod. a vzdelavaji se samy, nase dite bohuzel pracuje jen kdyz musi - proto zacinam mit pocit, ze pro urcity typ deti je mozna lepsi ten tlak znamek, jinak na to proste prdi. Jinym to ale muze vylozene skodit.)
Předchozí