Přidat odpověď
myslím, že etická výchova zrovna tomuhle nezabrání vůbec.
Krádežím ano. Na prvním stupni se ještě s dětmi dá pracovat, lze s nimi řešit morální problémy/dilemata proč (ne)krást a co to způsobí.
Co se týče zabordelení, tak nakonec i tam to znamená, že:
1) nějaké jiné dítě si půjčí hračku bez dovolení (může a nemusí jít o etický problém - nemusí vědět, že není školní, možná by školní měly být nějak označené, třeba modrým proužkem z dola apod.);
2) někdo ji nevrátil majiteli (což je nevšímavost a může to bolet toho druhého);
3) majitel si musí uvědomit, že ´přinesením hračky mezi školní sám riskuje, že ji někdo uklidí se školními (a to, jak toto řešit je také praktický problém).
A z diskuse nad tímto v kroužku může vyrůst další inspirace a nápady.
Předchozí