Přidat odpověď
Dalsi zname se taky opravdu snazily, deti jezdily do CR na prazdniny, takze mluvit umi. Ale zkousky v ceske skole vzdaly po 4.-5.tride. Do te doby opravdu doma deti drely, vsude vylepena vyjmenovana slova, snazili se cvicit predpony s, z; mne -me, koncovky pridavnych jmen, psani velkych pismen, druhy slov, vet, atd. A ve finale se deti zacaly bourit, mely toho dost ze sve normalni skoly (ta v rade zemi konci az v 15:30 kazdy den, pak krouzky, ukoly - zkratka casu moc neni). Takze to vzdali. Deti mluvi (s prizvukem a obcas hledaji slova), ale psat cesky proste neumi. Objem gramatiky, kterou deti zvladnou v CR je opravdu velky a po vikendech se to v cizojazycnem prostredi spatne dohani, obzvlast kdyz v tom to dite nevidi smysl (domovska zem je v cizine, do ceske skoly chodit nebude). Zajimalo by me, jestli nekdo z rodicu, kteri ziji v cizine tzv "naporad" byl schopen naucit deti i spravne psat a gramatiku (ne jen mluvit). Ja to povazuji za temer nadlidsky vykon.
Předchozí