Přidat odpověď
ZUŠ má přikázaný určitý standard, který se musí dodržovat. Do dalšího ročníku se dělají postupové zkoušky, u nás nejsou jen formální a skutečně dítě nepostoupí, pokud nepředvede, že látku zvládlo. Soukromý učitel může být velmi rozdílný. Pokud jste spokojeni a jak píšeš, u vás nejsou konzervatoře, kde by dcera měla zájem jít, klidně bych nechala u soukromého. Podobně je to s hudební naukou, syn měl třeba individuální studium nauky, protože mu to časově nevycházelo, ale musel samozřejmě složit zkoušky. U soukromého učitele prostě nejsou ty standardy, pokud je dobrý a dítě zapálené, může se u něho naučit víc nez na ZUŠ, většinou se ale spíše naučí méně, protože málokteré dítě je skutečně zapálené a soukromý učitel nemá důvod ho nutit. Jinak u nás na ZUŠ se hrajou skladby jak povinné, tak dle vlastního výběru a celkově ten prostor pro hraní různých písniček je docela velký. Problémem může být časová náročnost. Syn má mít od čtvrtého ročníku povinnou hodinu komorního hraní, tedy spolu s vlastní hodinou a naukou, by měl být v ZUŠ třikrát týdně. Vzhledem k tomu, že o konzervatoři neuvažujeme, je možné, že toho necháme a přejdeme k soukromému učiteli.
Předchozí