| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Balím moji dceru na letní tábor, je jí 7 let, od minulého roku má diagnozu celiakie a dodržování bezlepkové diety se nám daří dobře, já jsem také celiak a v podstatě celá rodina se hodně našemu jídelníčku přizpůsobila. Dcera má za sebou pobyt na škole v přírodě, kde jsem se setkala s velmi vstřícným přístupem u ubytovacího zařízení, dodala jsem kromě pečiva další suroviny (těstoviny, mouku a strouhanku na obalení řízku) a vše dceři ochotně připravili. Samozřejmě jsem musela vysvětlit paní učitelce a družinářce, o co jde, ale už byly na dceřinu dietu zvyklé z průběhu roku, takže byly také vstřícné a kontrolovaly, aby ostatní děti nedávaly Moničce jiné dobroty než ty její.
Teď balím dceru na klasický letní tábor - ve stanu v lese. Paní, která tam vaří, ani vedoucí tábora zatím neměli z bezlepkovou dietou dosud zkušenost, ale oba mi vyšli vstříc, dostala jsem jídelníček, ze kterého jsem vybrala, co dcera bude moct jíst a co musíme nějak nahradit. Takže jsem nesla opět paní kuchařce těstoviny, pečivo, piškoty, sladkosti na svačinky, suroviny na obalení řízku a domluvili jsme se, že dceři při svačinách třeba dají více ovoce jako kompenzaci. Taky se mi podařilo zařídit chlazené hotové bezlepkové jídlo, které je možné jednoduše ohřát v mikrovlnce. V táborové kuchyni není tolik možností vařit jídlo úplně zvlášť.
Poprosila jsem vedoucího tábora, aby vysvětlil ostatním dětem, že dcera bude jíst jen své dobroty a nebude ochutnávat jejich sušenky a pečivo.
S sebou jí upeču bezlepkové muffiny, které má ráda.

I když je to docela náročné, mám dobrý pocit z toho, že mi organizátoři těchto akcí vycházejí vstříc a tak mi ulehčují moji roli průkopníka. Tuším, že za pár let už tam budou mít celiaků více a tyto zkušenosti se jim budou hodit.