Přidat odpověď
Bavila jsem se na téma "nadaných" dětí s příbuznými, které pracují nebo pracovaly jako učitelky ve školce. Některé uměly ve školce písmena (ostatně dnes se to snad učí už všude), i něco přečetly a spočítaly (v rámci té dvacítky). Ale tohle prý vůbec nevypodívá o nějaké vyšší inteligenci dítěte. To, že dítě umí o něco dříve číst nebo počítat vůbec neznamená, že má vyšší IQ nebo že bude ve škole vždy lepší. Často je to prý případ holčiček. Tyto věci se totiž dají naučit celkem mechanicky. Takže tyto snaživé holčičky se mohou zdát oproti neposedným chlapečkům jako chytřejší, ale není to tak, a kolem páté třídy se karta často obrací ve prospěch chlapečků. Jde také o to, co dítě zajímá, některé děti ve věku 6 let čtení nebo počítání nezajímá, ale to neznamená, že jsou méně inteligentní než děti, které to již umí. Většinou jsou to jen přání ambiciozních rodičů, kteří si myslí, že když dítě něco přečtě a sečte a odečte v rámci 20, tak je studijní typ a bude pokračovat na nějaké VŠ. Takže bych se uklidnila a nezabývala se tím. Ve škole ji brzy ostatní děti doženou, ten náskok není nijak velký.
Předchozí