Hodně jsme to řešili v minulém roce. Syn je podzimní, takže měl automatický odklad, a na předčasný vstup do školy nebyl sociálně zralý. Takže teď na sklonku 7. narozenin čte, píše, sčítá, odčítá, umí malou násobilku. Jeho znalosti o paleontologii, vývoji Země a vesmíru jsou tak na úrovni střední školy (včetně schopnosti souvislé prezentace daného tématu). Starší sourozenci mu říkají Profesor, používá slovní spojeni jako "Tak to pardon, nechtěl jsem vás obtěžovat", nebo "Prosím o klid, přemýšlím." Přitom je velmi dětský.
Proto jde do alternativní školy se dvaceti dětmi a dvěma učiteli v třídě, a věřím, že tam spolu s ním najdou odpovídající obsah učiva, aby se nenudil a neztratil zvídavost a nadšení z jakékoli informace, která se k němu dojede. Podle mě bohužel není příliš reálné takto dlouhodobě pracovat s dítětem v přeplněné třídě se 30 dětmi, které jsou letos všude. Moc silné ročníky. Držím palce všem dětem, co jsou v čemkoli napřed, ať je škola nesemele a zůstanou pořad stejně úžasné.