Osobně si myslím, že není víc nadaných prvňáčků, jenom mají matky a potažmo děti jiné možnosti. To, že se naučí dítě číst a psát před školou není důkaz nějakého supernadání, ale prostě se dítě zajímá o psaní čtení. Jsou děti, které nastupují do první neumí sice číst a psát, ale zase mají vědomosti na úrovni třeťáka. Mám tři děti s prvním jsem dělala defakto všechno, s posledním nedělám skoro nic. Nejmenší se učí od starších. Máme doma dětský laptop- jsou tam písmena, čísla a nějaká hra. Dítě mačká písmeno a zvukově mu to říká písmeno A atd. Takže pokud mají děti od skoro prenatálního věku k dispozici tablety, mobily atd, tak se naučí číst ať chtějí nebo ne
. Tímto způsobem by se písmena a čísla naučila i cvičená opice.
Syn před školou počítal, do školky dostával počítací sešity, páč ho to tam nebavilo. Od školky vyrábí všelijaká leporela, komiksy, vyrábí společenské hry
. Prostě je kreativní.
S prostřední se taky neučím nic psát číst, okouká od sourozence. Děti se učí to co mají nejblíž k dispozici. Jsou zvídavé což není známka super inteligence. Osobně si myslím, že jsou spíš zastaralé osnovy a chtělo by to změnu tímto směrem.