Přidat odpověď
" Tím měli učitelé ve třídě jen docela bystré děti"
Dano, to je zkreslený pohled.
Do zvláštní školy šly jen děti extrémně nezvládající, jinak bylo ve třídách úplně stejné složení dětí, jako dneska, co se týče inteligence. Inteligence je mezi lidmi rozvrstvená pořád tak nějak stejně, to se za třicet let nezmění.
Navíc, jak správně podotýkáš, nebylo tolik odkladů, takže ve třídách naopak chyběly ty vyzrálé sedmileté děti, kterým dneska rodiče "prodlužují bezstarostné dětství".
Když jsem já před téměř čtyřiceti lety nastupovala do první třídy, byla jsem ve třídě jediná, kdo uměl plynule číst. Pár dětí umělo trochu písmena. Co se týče studijních výsledků, byla třída zhruba půl na půl, chytré děti a slabší děti. Když nastupovala před pár lety moje dcera, bylo to úplně stejné - ona jediná uměla ve třídě plynně číst, pár dětí umělo trochu písmena a celkově půl na půl děti chytré a slabší.
Rozdíl vnímám v tom, že tehdy se nepojmenovávaly a nezohledňovaly žádné poruchy učení, takže dítě bylo prostě buď hloupé nebo zlobivé.
Předchozí