Přidat odpověď
Téma je pro mě aktuální, jeden syn na 8G studuje a u mladšího nás za rok čeká rozhodování. Jako možné objektivní kritérium jsem si vzala výsledky státních maturit. Na www.cermat.cz si můžete vyjet výsledky po krajích, po oborech i za jednotlivé školy. Celkem zajímavé počtení. Podle mého (upozorňuji-velmi zběžného-15min u kávy!) závěru jsou výsledky maturantů z 8letých cyklů výrazně lepší (cca o 10 percentilových bodů) než studentů ze 4-letých cyklů gymnázií. 6leté cykly cca mezi. Velice podobné výsledky i u škol, kde mají více různých cyklů "pod jednou střechou". Těžko říct, zda je to způsobeno nároky pedagogů, výběrem chytrých dětí do 8G, či "dospělým" přístupem. Řekla bych, že kombinací všeho.
Jinak "naši" základku považuji za celkem dobrou (=děti toho dost umí) a dětí odchází celkem dost (asi tak čtvrtina)-právě proto, že dost umí. Škola však proti gymplům brojí a žáky od 8G doslova odrazuje. To mě mrzí - já spolu s dalšími rodiči to naopak bereme jako výborný výsledek školy, když se tolik dětí na 8G (i 6G) v té obrovské konkurenci dostane (jedná se o Prahu, převisy na dobrá státní 8G jsou tu opravdu značné). Myslím, že základka by se tím měla spíš chlubit, než gymply před dětmi pomlouvat.
Předchozí