Přidat odpověď
rišulko,
právě to přičítání (přidávání) se dá dělat s tyčinkami.
př. 5 + 2
Najde tyčinku s pěti dílky a položí před sebe. Najde tyčinku se dvěma dílky a položí k tomu. Hledá tyčinku, která bude stejně dlouhá jako ty dvě vedle sebe.
nebo
Vytvoříš pásek se čtverečky a čísly (něco jako číselná osa nebo krokovací pás), které odpovídají velikostí těm dílkům na tyčinkách. On vezme tyčinku s pěti dílky, položí na začátek. Přidá tyčinku se dvěma dílky, položí k tomu, a hned vidí výsledek na tom pásku (ose).
Ještě před tím, než začne sčítat: Má tyčinku s určitým počtem dílků a musí přiložit stejně tyčinek o délce jedna. To pro tu představu toho počtu.
U čísel nad 10 znázorňování pomocí tyčinkys deseti dílky a menších tyčinek nebo těch jednodílků.
No a pak pojmy o x více a o x méně, to mu musíš propojit s tím přidáváme, ubíráme...a pak zase znázorňuje na tyčinkách.
Předchozí