Přidat odpověď
Když jsem byla v Bruselu a paní odbornice nám tam vykládala, že a proč musí praktické školy zmizet, došlo mi, v čem je problém.
1. neumějí číst statistiky
2. neznají souvislosti
3. nemají vzdělání
4. neumějí argumentovat
Kdo: ty české osoby v Bruselu, které jsou zodpovědné za všechny tyto změny (to prosím není nějaké imaginární monstrum EU, které nám vládne, ale normální Češi)
Takže v dohledné době začne pomalu:
1. Dělení společnosti na chudé a bohaté (bohatí, kterým bude vadit, že se jejich děti (ne)vzdělávají s problematickými integrovanými dětmi, je přesunou na soukromé školy)
1.1 Tím stoupne prestiž soukromých škol a bude to lukrativnější směr podnikání než dnes
2. Ghettizace - schopní, avšak nikoli bohatí se začnou stěhovat do blízkosti škol, kde je málo integrovaných dětí, nebo jsou bezproblémové
2.2 Tim dojde k větší stratifikaci realitního trhu, některé zóny stoupnou v ceně, jiné ztratí
= společnost, která je jednou z nejvíce rovnostářských na světě se rozdělí, současné hodnoty a struktury se rozbijí a přeskupí.
A kdyby chtěl někdo říkat, je v zemi XY to jde, ať se laskavě podívá na detaily a strukturu společnosti.
Naše školství je neuvěřitelně levné a výkonné, mám dojem, že jsem někde četla, že na vloženou korunu je dokonce nejvýkonnější vůbec. V zemích, kde to "funguje" (vždy při stratifikaci sociálních vrstev a ghettizaci prostoru), je nasazen několikanásobný počet pracovníků v přepočtu na dítě.
Do příštího roku v téhle zemi prostě neseženou - dostatek prostor (aby bylo možno snížit počet dětí ve třídách), kvalifikovaných pracovníků (v podstatě by měl přibýt minimálně jeden pracovník na třídu, a to mluvím jen o základním personálu, tříd by také mělo přibýt), dostatek školitelů a institucí, které budou řešit akutní potíže (poruchy učení, agresivitu a šikanu ve třídách).
Myslím, že paní ministryně vůbec netuší, s čím si hraje.
Předchozí