Přidat odpověď
Máme asistentky pedagoga ve dvou třídách.
V mé třídě je se dvěma integrovanými žáky - vozíčkaře vozí schodolezem do patra, chystá mu věci ze skříně, kam nedosáhne, vztahuje z tašky, podává, co potřebuje, hlásí se za něj, pomáhá mu na záchodě. A k tomu s hochem, který je těžce mentálně postižený, jede výuku podle ŠVP pro speciální školy. Takže já ji v podstatě nevyužívám, je 100% zapojená u kluků.
Druhá asistentka je ve třídě, kde je 30 dětí, několik s nálezy z PPP a jeden integrovaný Aspík, který je agresivní. Asistentka se snaží pomáhat všem, obchází třídu, když pracují, upozorňuje na to, že někde udělali chybu, pomůže jim ji opravit. Ale nejvíc času tráví s Aspíkem, kterého musí hlídat i o přestávkách.
Ani jedna si nedovoluje učitelům do něčeho mluvit, jen spíš dělají, co je potřeba. Rozhodování přenechávají nám.
Předchozí