Přidat odpověď
PRacovala jsem s několika asistentkami na druhém stupni. Všechny byly skvělé a velmi nápomocné, žádná typu, jako popisuje domenica.
Nenapadlo by mě, že je to vůbec možné. To, co popisuje, je zásadně špatně.
Jinak asistent a učitel samozřejmě jsou kolegové, ale asi tak stejně jako ředitel a učitel. Asistent je asistent. Učitel je šéf, v týmu velí a taky má tomu odpovídající zodpovědnost.
To neznamená, že asistent nemá autoritu, učitel si ho neváží nebo ho nějak šikanuje či kdo ví co, ale to, že jejich role ve třídě nejsou totožné a dokonce jsou postavené i hierarchicky.
Pokud je ve dvojici učitel - asistent nějaké setrvalé pnutí, musí se to řešit a pokud to řešit nejde, nekouká z toho nic dobrého.
Ale opakuju, já jsem prudivou asistentku nezažila, jen takové, kterým to šlo z podstaty dobře a pro třídu a práci v ní to byl poklad.
Vlastně jeden asistent byl takový problematický, ale to nebyl asistent učitele, ale osobní asistent těžce hendikepovaného dítěte, na tom bylo vidět, že na všechny učitelky světa má názor pevně utvořený a svého svěřence před nimi bude chránit do roztrhání těla, což bylo docela zvláštní vzhledem k tomu, že rodiče toho dítěte vynaložili ohromné úsilí, aby dítě chodilo do běžné školy. Ale s tím jsem pracovala jen při jedné příležitosti, za začátku se choval dost defenzivně, ale nakonec roztál.
Předchozí