Přidat odpověď
Ne že bych měla problém s programováním jako takovým, myslím, že umím o trochu víc, než je běžný standard u učitelů, kteří nejsou specializovaní na výuku informatiky. K počítačům obecně mám dost kladný vztah, s výukou informatiky mám nějakou tu zkušenost, včetně toho programování a tvorby stránek v html, znám stránky a programy pro ty úplné základy, ale stejně mi to jako myšlenka moc nesedí.
http://archiv.ihned.cz/c1-64734570-deti-se-budou-ucit-programovat-od-prvni-tridy-novinka-ve-skolnim-planu-prijde-nejpozdeji-za-pet-let
Nemyslím si, že by to děti nezvládly, že by na to neměly.
Vadí mi to "povinné", a pak to, že to nejspíš bude na úkor něčeho. Loni jsem měla pro prvňáky matematiku 4x týdně a češtinu 10x týdně a bylo to akorát. Letos už mají o hodinu češtiny méně, protože angličtna. Na úkor čeho bude programování?
V druhé třídě už máme jen 8x češtinu a bude fofr, žádný čas na pořádné procvičení. Matika 5x týdně, ale zase podle našeho ŠVP musíme probrat celou násobilku, ne jen do 5, jak je obvyklé. Takže to bude tipťop. Tak místo čeho bude to programování?
Nebo se od první třídy navýší i maximální počet hodin?
Přijde mi, že ten základ je čím dál širší a čím dál mělčí, že místo propojování znalostí a dovedností se vše jen rozmělňuje do dalších a dalších předmětů.
A na FB jsem četla komentář, který mě pobavil:
Konečně někdo přišel na to, jak dětem počítače znechutit. Už se nemusíme bát, že z nich budou závisláci.
Co vy, berete povinné programování od první třídy jako krok správným směrem?
Předchozí