Yuki,
jsou i děti, které to mají naopak. Nechtějí hledat řešení problému, baví je to hraní s čísly, počítání, ale nad logickým problémem se zaseknou a nebudou to dělat a nebudou. Dáš jim návod, naznačíš směr úvah, popostrčíš je, a jsou OK. A třeba někdy v budoucnu začnou zvládat i to hledání řešení, ale na začátku by je to úplně otrávilo. Potřebují prostě nejdřív získat tu jistotu, než najdou odvahu. Mám tuto zkušenost hlavně u holek, přitom si nemyslím, že by byly hloupější, méně nadané nebo tak něco. Jen jsou v tomhle někdy jiné. U sebe ve třídě vím minimálně o dvou, zato tu nemám žádné dítě, které by se hroutilo ze sloupečků, naopak, mám velmi nadaného kluka a ten se vyplňováním sloupečků prostě baví...jednou jsem jim zkusila dát časově omezenou práci, kdy mělz všichni stejný čas, ale nezáleželo na tom, kolik stihnou, jen se měli pokusit stihnout co nejvíc....no a zatímco ostatní dali v průměru 12 příkladů, ti lepší až 20, tak on jich dal 60
. Ale samozřejmě není odkázaný jen na ty sloupečky, má k dispozici další činnosti (tangram, Logico Piccolo, úlohy z Klokana, na pořadu dne je i Hejného matematika)...jen že tím fakt není znechucený, i když mentálně zvládá učivo i o ročník výš. Pro něj je prostě zábava vše, co se matiky týká.