Přidat odpověď
Šuplík, tak trochu to připomíná komunismus...to je taky vlastně docela hezká myšlenka, jen to provedení.....
No..samozřejmě to není tak zlé. Učení o přírodě jaxi v paradigmatu ekosystémů nebo jak to nazvat, je moc dobrá myšlenka a zasloužila by si kvalitní realizaci.
Problém je ten, že než se začneš učit o ekosystémech, abys měl vůbec šanci nahlédnout, co to tak nějaký ten ekosystém může být (že to není třeba svoz odpadků), musíš už toho poměrně dost vědět. Dost všelijakých silně popisných věcí, které jsou momentálně didakticky slině de mode.
Nemá smysl se pokoušet vykládat o potravním řetězci, když nemáš potuchy o aerobní/anaerobní degradaci, když nechápeš, co to je fotosyntéza a myslíš si, že to je vdechování CO2 a vydechování kyslíku (znám UČITELE, přírodopisáře, kteří si tohle myslí).
Jako jo, můžeš to udělat infantilní formou pro mladší školní věk. Jenže to potom zase nesplníš RVP... a tak by šlo pokračovat do nekonečna.
Kvasničková udělala kočkopsa k ničemu, navíc se spoustou věcných chyb. Autorka jejích zkušeností a odborné pověsti by neměla takový zmetek vůbec pustit do světa, protože je škodlivý.
Předchozí