Přidat odpověď
Neuklidním tě, mám stejné obavy.
Např. ve 4. třídě teď mám na AJ 21 žáků, z toho 11 má potvrzené SVP (papír z PPP). Učit se tam prakticky nedá, neustále řeším kázeň a pozornost. Na druhou stranu ve své třídě mám integrovaného vozíčkáře a jednoho chlapce s mentální retardací, který jede podle RVP pro speciální školy. S asistentkou vše jede bez problémů.
Ale co mě děsí:
1) Podle toho, co nám vysvětlila výchovná poradkyně po posledním školení, tak prý z poraden už nedostaneme zprávu "dítě má tento problém, tyhle specifické chyby je třeba tolerovat a doporučujeme tohle pro zlepšení stavu.", ale pouze potvrzení, že dítě má nárok na úlevy podle příslušného § Školského zákona.
2) Dále prý bude potřeba vést záznamy úplně na všechno. Velký bratr tě vídí. Posadíš dítě s brýlemi do 1. lavice - už to je nápomoc v prvním stupni. Zapíšeš do zápisu. Přesadíš dítě, které nedává pozor dál od rušivého spolužáka? Totéž. Obávám se, že budeme poiřád jen papírovat a na učení už nám nezbude čas.
Předchozí