Přidat odpověď
Monikoo,
jeden z důvodů jsem uvedla. U takto malých dětí je to v tuto dobu jeden z mála úkolů, které mohou splnit i bez asistence dospělého (není třeba číst zadání, vysvětlovat, co je potřeba udělat a jak), což motivuje k tomu tu činnost udělat i bez pobízení a i u nejistých dětí. Většinou nabízí i možnost ověřit si, že dítě postupuje správně, tedy okamžitou zpětnou vazbu (většinou je to tak, že vybarvením políček podle návodu vyjde nějaký skrytý obrázek), což je ještě důležitější. Celé to pak rozvíjí schopnost pracovat samostatně.
V začátcích čtení, kdy se vybarvují políčka s nějakým písmenem to pomáhá fixovat tvary jednotlivých písmen.
Také je potřeba si uvědomit, že většinou jsou tyhle úkoly zařazované v době, kdy dítě ještě neovládá psaní písmen a čísel, takže je to jeden z mála prostředků, jak může zaznamenat své znalosti.
Ruku a grafomotoriku bych do toho moc netahala, na to jsou uvolňovací cviky. U těch, jen tak mimochodem, nejde o přesné obtažení předkreslené (předtečkované) dráhy, což se rodiče často snaží dětem vnutit. Dítě potom, místo aby se uvolnilo, křečovitě sevře tužku a cukavě provádí pohyb, který má být plynulý a má vycházet z jiných částí ruky než z prstů.
Předchozí