Šuplíku,
přes SCIO neprošla ani jedna z holek
. Nejstarší dělala přijímačky na jeden pražský gympl a pak tady u nás, nedostala se ani na jeden (tady u nás by se dostala, kdyby otvírali 2 třídy, jako pak dva roky po ní), ale ve druhém kole se dostala bez přijímaček tam, kde je...ostatní děti přijímačky dělaly (kromě ještě jednoho kluka, ten na tom byl jak ta moje holka), a většinu z nich dítě překonává ve všech oblastech. Už potřetí má dvojku jen z dějepisu a zeměpisu, které ji ukrutánsky nebaví.
Dvojčata pak už jedny z přijímaček dělala tam, co je nejstarší, tam nebyly SCIO, jedna udělala, druhá ne, obě měly blok v matice (matikářka, však víš), ta jedna tam navíc nadělala další zbytečné chyby (špatně opsané číslo, se kterým pak sice správně počítala, ale body za to nebyly), tak se nedostala. Ta je teď v Praze na tom soukromém a ač bych to nikdy neřekla, tak právě ona je nejméně přírodovědně zaměřená, matika, fyzika, biologie a chemie jsou její nejslabší. Zato v angličtině, kde se na základce moc nechytala, tak je teď na tom nejlépe z holek, ale to i proto, že má ideální podmínky (10 hodin týdně v osmi lidech, část s rodilým mluvčím).
Druhá z dvojčat má matiku průměrnou (ještě pozůstatky z té pětky v kombinaci s tím, že na matiku prostě moc není), ale zase naprosto vyniká v informatice a programování, v češtině, biologii, dějepise...učit se ji baví, chce být dobrá (jediné moje ambiciózní dítě). No a jaké měly ty dvě SCIO testy v pětce radši neřeším...ty dvě byly slabé obzvlášť v OSP...
A co se týče přípravy, tak jak jsem psala u té nejstarší, tak u dvojčat to bylo ještě horší, desátý a jedenáctý rok byl vražedný, nedokázali jsme je přinutit vůbec k ničemu. V kombinaci s tím, co se dělo v té páté třídě, kdy pak ta jedna z dvojčat přestala úplně chodit do školy (somatizovala, pořád ji bolelo břicho, hlava, měla zvýšenou teplotu), druhá pak kašlala úplně na vše (třídní důtka, trojka z vlastivědy v pololetí a asi i na konci)....
Přesto je jim na gymplech dobře a neměnily by...