Nečtu tu šíleně dlouho diskusi většinou asi plnou planých blábolů,odpovím za sebe: nám se vždy osvědčilo používat hlavu a zdravý selský rozum,ne chovat se tak jako "všichni".
Kluci si po zš vybrali technické lyceum a pak šli na vš - jeden na strojní a druhý na Informatiku. Na lyceu měli matiku v rozsahu gymplu,navíc ještě se naučili programovat v CADu,což je třeba zrovna pro strojaře hodně velké terno;od třetáku se pak mohli rozhodnout pro další povinný předmět s orientací bud na stavebnictví,strojařinu či elektrotechniku.
Krom aj měli další jazyk,který si mohli zvolit - fj nebo nj.
Co vím od syna-strojaře: během toho lycea se trochu setkali i s praxí,byť jim to jen bylo spíš ukázáno,než by něco dělali a tak měli alespon pojem o soustruhu,o programování nc strojů atd.
Na vš na tom po odborné stránce snad prý byli nejlíp kluci z průmky strojní,kteří během sš měli i nějakou tu praxi,u matiky,fyziky do toho museli trochu víc šlápnout,ale kdo měl opravdu o studium zájem a nebyl vykramovanej,tak to dal.Pak tedy byli tihle kluci z tech.lycea a nakonec byli gympláci se svýma pouhýma teoriema,které počas sš studií se taky zbytečně zabývali předměty jako hudebka,dějepis a podobné kravinky,zatímco průmyslováni a ti z techlycea makali už celé 4 roky předtím hlavně na odb.stránce věci,takže byli použitelní i po sš,když by nepokračovali.
Máme v rodině taky lidi,co mají obě děcka na gymplu,ale to je takový typický vzorek lidí,který čpou děcka na tyhle školy:nechtějí si lámat hlavinku s budoucností,prostě jen problém na 4 roky odložili k ledu(-si oni mylně myslí).Je to taková škola,kde si většina ovčanů myslí,že zde se nic nemůže pokazit,o jak jsou vedle.
Gymply jsou opravdu školy jen pro bud.lékaře,filozofi,filology,právníky a to je tam furt spousta předmětů zbytečná-všichni se učí všechno,zkostnatělé způsoby z dob frjosefa.