Zdravím, párkrát jsem tu psala, jaké má dcera problémy s řečí. Kolečko po dr.aj. začalo po třetím roce, pravidelně chodíme ke klinické logo, loni měla odklad. Řeč se příliš nelepší a do školy v září už "musí". Vlastně nikdo z dr.aj. nedokázal říci co s ní, je velmi tvrdohlavá (dle babiček rozmazlená apod.) a je těžké s ní trénovat řeč, po opravě nebo nenápadném upozornění na chybu, končí s učením a kdyby ji člověk přetrhl, prostě uteče a odmítá pokračovat. Znovu můžeme až po čase. Spoustu lidí okolo radilo seřezat apod., ale víme, že to na ní neplatí a nepomůže. Ted na lednovém kontrolním vyšetření na foniatrii definitivně potvrdili vývojovou dysfázii. Nakonec nás logo poslala na biofeedback, kam jsme začali docházet ted v únoru, a k magistře, která se specializuje na autismus, Asperegra...
Dcera není rozhodně typický autista ani nemá žádné výrazné rysy, ale třeba by prý mohla být jen "líznutá"
. No proběhlo vyšetření a k překvapení nás všech má údajně IQ 140, testy jí prý byly dělány 3, v některých výsledcích byla mimo tabulky. Vůbec tomu nerozumíme, s vyšetřující jsme o tom mluvili přes tři hodiny. Vše se nám snažila vysvětlit, ale nějak tomu nemůžu uvěřit. No a ted nevíme, co s tím... Byla přijata na normální ZŠ do logo třídy, a zároveň do ZŠ pro sluchově postižené, kam chodí i takové děti s velkými problémy s řečí a kde maj 1.tř.rozdělenou do dvou let. Mysleli jsme, že to bude pro dceru ideální a že se snad do té doby řeč spraví, ale nyní nám logo i Mgr., co jí vyšetřovala tvrdí, že se tam bude nudit atd. a že bychom ji měli dát někam na ZŠ pro nadané děti. Jenže ona nám rozhodně nepřijde nadaná, a hlavně se špatnou řečí tam z ní asi nebudou nadšení. Omlouvám se za "román" a děkuji všem, kdo dočetli. Máte někdo zkušenost s podobným a co byste dělali vy...? Jsme z Plzně, takže uvítám i konkrétní rady.