Přidat odpověď
Gratuluji dcerce k výsledku!
Se školou to bude těžké. Škola je nastavena na průměr a s výkyvy (ať pozitivními či negativními) učitelé běžně pracovat neumí.
Snažila bych se najít školu pro nadané děti, kde to umí a chtějí a zvážila bych potřebu/možnost asistentky.
Asi by to měla být škola spíše tíhnoucí k alternativní výuce, umožňující různé pracovní tempo, ne klasická jazykovka založená na výkonu, ale nezavrhovala bych ani ty, rozhodující je vůle učitele vypořádat se s touto výzvou.
To že se vzteká, když jí to nejde, je běžné, tyto děti nesnesu, když jim něco nejde, protože jsou zvyklí, že všechno poberou napoprvé a ten standardní "proces učení" neznají, takže podobné čekejte, až bude mít vyplňovat písanku a tak, prostě jakákoliv opakovaná nudná činnost. Je třeba (pořád dokola) vysvětlovat, že trénovat řeč musí a že když se do určité míry nezlepší, že to nebude dobré pro ni. Časem pochopí, částečně ovládne vztek.
Jinak u tak vysokého IQ nějaká ta porucha bývá. Co mě tedy zaráží je fakt, že vy jako rodiče jste to vůbec nečekali, ty děti se projevují jinak už od batolecího věku, víc na rodičích visí (protože si nemají co říct s vrstevníky), potřebují a vyžadují nové a nové podněty, hrají hry pro vyšší věkovou skupinu, mají rádi logické hry, mají hluboké zájmy, prostě vydají za několik dětí. To je to "líznutí".
Testy jsou skutečně krátké a při tomto výsledku je jasný závěr a tím je mimořádně nadané dítě, podrobnější testy bych chtěla při hraničním výsledku, což není tento případ. Výsledkem je skutečně číslo, jen někteří psychologové si myslí, že by ho neměli říkat a psát, což já nechápu.
Hodně štěstí!
Předchozí