Přidat odpověď
ty poruchy jsou s nadáním často spojený, většinou teda asi nejde o dysfázii, ale zkus si najít něco o dvojí výjimečnosti, nevím jistě, nejsem odorník, jestli se dysfázie řadí mezi specifické vývojové poruchy, ale myslím, že by mohly
a právě na děti s dvojí výjimečností se dost zaměřila ve svých výzkumech Portešová, doporučovala jsme ti něco od ní už včera, zkus si půjčit v knihovně, ty děcka maskují nadání tou poruchou a naopak, u dysfázie se jim asi těžko maskuje porucha, ale nadání zamaskovat těžký není
další zvláštností je to, že nadání děti od jistýho věku skrývají, speciálně holky, potřebují totiž žít mnohem víc v kolektivu a tak neukazují ´, co umí a znají, aby nevyčnívaly, je to daný společenským vývojem,
kluci jsou zase víc agresivní, když nemají možnost ukázat, co v nich je
já to možná na první pohled dost hrotím, ale mám to doma a znám takových dětí dost, a jsem toho názoru, že každý se má rozvíjet přesněě tak, jak to on potřebuje, není proč děti podceňovat
a že si rodiče nevšimnou nadání - já jsem si taky nevšimla, učitelka :)) jenže ono se to nikdy t´dřív neřešilo, nikdo na to nikdy neupozornil, každýho zajímalo jen to, co se vejde do tabulek
pak jsem s klukama byla u klinické psycholožky, kvůli potvrzení nebo vyvrácení AS a ta se ptala na jejich vývoj, ono to bylo hodně podobný, a jen říkala každou chvilku "to mi ani neříkejte, to je jasný znak nadání" - jenže já jsme to dřív netušila, třeba to, že mluvili od 8 měsíců, jednomu rozumět bylo, druhýmu ne, ale uměl ukázat, uměl zažvatlat, samozřejmě to měl těžší, ale to je jen jedna z věcí
jestli nemáš důvěru v jednu psycholožk, jdi k jiné, jdi do ppp, nechej si dceru otestovat víc odborníkama, abys měla jistotu, že jí neublížíš a že uděláš to, co potřebuje
a samozřejmě se všude ptej, jakou školu, pokud možmno i konkrétně, doporučují a slož si z toho odpověď :)
Předchozí