Přidat odpověď
Cimbur, nevím, ejstli ještě nahlídneš, ale podle mé zkušensoti se IQ ovlivnit dá, to hodně výrazně
brali jsem si dvouletýho kluka z kojeňáku s diagnózou MR, znal v těch dvou letech 4 slova, neznal situace, bylo to doslova zvířátko
první rok u nás znamenal 2 nová slova, fakt to nebyl odobrý
ve 4 začal pořádně mluvit, ale pořád velice jednoduše, reakce měl zvláštní
ještě v 5 a půl jsme uvažovali, že je fan, že máme v našem městě zvláštní školu
v 6 u zápisu jsme oufali, že zvládne běžou základku, i když to asi nebude žádná sláva, v první třídě v ppp ho ohodnotili jako dolní pásmo průměru, teď je ve třetí a má samý jedničky, denně kdŕoužek, včetěn hudebky, což není jen oddechová záležitost, zvládá absolutně samostatně postarat se o sebe, od první třídy,
a momentálěně uža si rok tvrdí, že půjde na 8G
samozřejmě je tady jasný, že je to děcko v začátku neskutečně zanedbaný, že vliv prostředí dělá moc, jeho snaha taky, ale na něm vidím, že se z děcka dá vymáčknut daleko víc, než se zdálo
jeho biologičtí rodiče rozhdoěn nejsou vš, brácha je v původní rodině, MR, opožděná řeč, to všechno má stejně, odklad bude nutný, jenže on je v jiným prostředí
pdole mě se dá ovlivnit hodně, asi ne přeskočit z podprůměru k nadaání, ale o jedno pásmo se posunout určitě jde
Předchozí