Přidat odpověď
borovice, mám děti jen tři, ale myslím, že si to trochu sama komplikuješ.
můj nejstarší syn píše už asi čtvrtou knihu - ale nepřepisuji - píše si to sám rovnou do PC - je v tercii na gymplu a hned v primě se učili psát na PC, uměl to už před tím. Já pouze kontroluji chyby.
O škole mi samozřejmě popovídá, ale učení zvládá už někde od druhé třídy sám, nevím proč bych ho měla kontrolovat, učí se pro sebe, ne pro mě, pokud potřebuje, ráda ho vyzkouším, poslední roky je to ale míň a míň. Na přijímačky se neučil, udělal všeho všudy dva testy.. ty jsem musela zkontrolovat, najít chyby, vysvětlit, výsledky k nim nebyly.. ale to bylo vše, dostal se na obě gymnázia kam se hlásil.
Miluje dějepis, biologie, čj - přečte neskutečné množství knih, na výstavy chodíme.. chodí na olympiády - čj, biologie, dějepis, zeměpis.. nicméně se připravuje sám, nevím, proč bych do toho měla zasahovat - nutno ale podotknout, že takový nebyl vždy, musí se ty děti k tomu vést.
Aktuálně s ním musím cvičit sms systém má po tom, co ho před skoro dvěma roky srazilo auto problém s páteří, tak to musím dohlížet, to ho nebaví, nevidí na sebe a flákal by to, takže to se musí pohlídat. Na kroužky a spol si dojde sám, hlídá si to sám.
Prostřední dcera má 9 je ve druhé třídě a má ADHD s auti rysy, v první třídě jsme tři řádky do písanky psaly i hodinu a půl, to jsem se jí musela věnovat opravdu intenzivně, nicméně se to vyplatilo a tempo se zrychlilo, dohled stále potřebuje. Ale zvládá už mnohem lépe. Péče se vyplatila, doufám, že za rok dva se dostaneme na úroveň syna, bude si to připravovat vše sama.
nejvíce času musím věnovat nejmladšímu - má expresivní dysfázii a dyslálii, navíc ploché nožky - takže musíme trénovat denně, nicméně jak tu někdo píše, že hodinu a půl cvičí logopedii, to vám takhle malé děti udrží pozornost? co s nima hodinu a půl cvičíte?
my máme max po 20 minutách hotovo a to jen v případě, že je syn zrovna ochotný spolupracovat. Aktuálně je totiž ve fázy znechucení logopedií, tak to s ním moc nejde.
Cvičení na ploché nožky dalších dvacet minut.
jinak s dcerou rádi kreslí - já pouze vytisknu třeba na vymalování - dceři antistresové, nebo jim nachystám barvy lepidlo, modelínu, co zrovna chtějí, nevyrábím s nimi. Neříkám, že vždy.. třeba s dcera teď ráda vyrábí naušnice a náramky a to moji asistenci potřebuje, ale pokud nepotřebují tak si u toho třeba právě pověsím prádlo - oni sedí u stolu malují, povídají mi a stojím vedle, věším prádlo a poslouchám.
Pak ten ušetřený čas věnuji tomu, že si třeba zahrajeme nějakou hru všichni dohromady.
Nebo spolu vaříme.
myslím, že u většího počtu dětí, je potřeba je vést k tomu, aby prostě věci, které zvládnou dělaly samy, ty které nezvládnou dopomoct a pracovat na samostatnosti, protože jinak by se z toho člověk časem zbláznil.
Mě v tomhle hodně vycvičil návrat do práce a také vleklý zdravotní problém.
Jinak myslím, že u víc dětí také záleží, v jakém rozptylu děti jsou, je rozdíl jestli je rrozdíl u čtyř dětí mezi nejmladším a nejstarším 8 let a nebo 15
Předchozí