kdo chce chápat, pochopí, kdo nechce (třeba proto, že odmítá připustit vlastní chybu, nebo proto, že si plete různé vývojové fáze či je slučuje, nebo proto, že se mu v kritickém období zaplaťpámbu nic zlého nestalo...), nemusí.
Vývoj chápání smrti je stejný jako jakýkoli jiný vývoj chápání abstraktních jevů a je jiný v pěti, sedmi, deseti, patnácti letech - v každém období se s tím dítě nějak vyrovnává a v každém období má nové otázky a postoje.
Tvrdit, že mé pěti, šestileté dítě, nebo já sama v tom věku, měla zcela jasnou představu, co je to smrt, co to obnáší a od té doby to tak prostě mám, aniž bych v chápání smrti jakkoli upgradovala, je, mírně řečeno, velice odvážné.
Na druhou stranu, pokud jste někdo ustrnul v chápání smrti v pátém roce života, můžeme my ostatní, jen závidět