Přidat odpověď
Záměrně se ptám tady - uvítám zejména odpovědi učitelek samotných. Jsou to přece docela nové věci, o kterých se zejména ty starší neučily na pedagogické fakultě, a v rámci DVPP si kurz s danou tematikou vyberou třeba až na základě toho, že se s něčím takovým u konkrétních žáků setkají.
Abych to upřesnila - jsi učitelka a přijde za tebou rodič žáka s tím, že byli na vyšetření v PPP a výsledkem je to a to. Jsi ochotná a schopná připustit, že o dané tematice nemáš dostatečně komplexní informace? Ten rodič se okamžitě ponoří do problému, najde si zdroje, něco si přečte, zkoriguje si svou původně vágní představu - a teď stojí před učitelkou a má pocit, že ona má zhruba takovou vágní představu, jakou měl on, než se začal víc zajímat. Přitom je asi dost zásadní, aby učitel (a ředitel) rozuměl tomu, co se v tom dítěti děje, aby mohl jeho specifika a vzdělávací potřeby zohlednit a nejspíš i jen sepsat dobře IVP.
Co ty na to? Řekneš tomu rodiči na rovinu, že s tím zatím nemáš žádné zkušenosti, ale ráda si potřebné znalosti doplníš? Nebo pokud si neuvědomíš, že tvá představa může být dost vágní a nepřesná, nebudeš se cítit dotčeně, když ti rodič, který se dovtípí, např. nabídne nějakou publikaci?
Předchozí