Inkluze v době, kdy zas bude ve třídě téměř třicet prvňáčků, je děs... Starší kluk je úspěšně integrovaný, škola nám vyšla vstříc, snížili počet dětí ve třídě a od první třídy má asistentku. Měli jsme obrovskou kliku. V září nastupuje do školy mladší (bez diagnoz) a už teď víme, že bude ve třídě cca 28 až 30 dětí (škola by ráda otevřela další třídu prvňáčků, ale nemůže, protože nemá prostory). Kdyby měl mladší stejné problémy, jako starší, tak by jeho integrace asi dopadla tak, že první a druhou třídu by proseděl s asistentkou v kabinetě (nesnesl kolem sebe větší počet dětí, i s těmi šestnácti spolužáky měl problém si zvyknout a to má dodnes štěstí na kolektiv kolem sebe, děti ho berou, nikdo ho nevyčleňuje, nikdo se mu neposmívá). Anebo by nám zbyla jako možnost domácí škola... Mé dítě nepatří ani do praktické ani do speciální. Patří do kolektivu zdravých dětí, které ho táhnou dopředu. Ale potřebuje kolektiv s malým počtem dětí a s podporou asistenta pedagoga. Jenže najděte v dnešní době běžnou základku (ne soukromou), kde je malý počet dětí ve třídě...
Jinak co se týká toho, že integrované dítě může rušit ostatní děti, tak ano, může. Ale od toho tam má (v ideálním případě) asistenta pedagoga, který v případě rušení ostatních dětí má to dítě odvést jinam.
A ještě jeden poznatek - já rozlišuji pojem inkluze a integrace. Moje dítě je integrováno, není inkludováno