Přidat odpověď
No to já nevím, jak ty certifikáty dělají, když se nedomluví. Ale dělají. V certifikovaném cambridgském zkouškovém centru. Myslím, že je to tou přípravou. Prostě ty zkoušky jsou celkem standartní a jde to nacvičit. To, že dostanou děti certifikát, ale neznamená, že mluví anglicky. To vůbec ne.
Můj syn je teď v 6. třídě a v angličtině je nejlepší, pominu-li dívku, jejíž matka je rodilá mluvčí. Ale že by syn nějak exceloval v angličtině, to se fakt říct nedá. Teoreticky ovládá přítomné časy, budoucí čas, past simple a present perfect (kromě toho přítomného jsem ho to ale naučila všechno já - dělám s ním angličtinu hodinu týdně už druhým rokem - ve škole začnou s minulým časem teprve příští rok).
Čte a dobře rozumí zjednodušeným knihám B1, asi i B2 by rozuměl. Na filmy v angličtině ho občas donutím koukat a pochopí děj. Nakolik rozumí přesně jednotlivým slovům, to nevím. V základních situacích by se asi domluvil, kdyby musel. Je schopen - s chybami - napsat jednodušší sloh.
Ve škole jsou pořád u přítomného času. Jak chtějí příští rok dovést nadpoloviční většinu žáků ke zkouškám A2 je mi záhadou. Asi počítají s tím, že většina dětí dělá angličtinu i jinak mimo školu.
Předchozí