Přidat odpověď
Monty, děti ze ZŠ se k informacím, které poskytují na 8G, mohou dostat také, pokud chtějí. Brání jim pouze to, že je pídění po nich obvykle nenapadne (výjimky u některých v některém předmětu, respektive v části předmětu, samozřejmě existují).
Zuby nehty se drží představa, že na 8G se hlásí děti se zájmem o studium na 8G,
a dostanou se tam jen ty, kterým se nejlépe podaří napsat PZ, mají nejvíc bodů za známky ze ZŠ a za soutěže. Tedy vznikne kolektiv studentů, u kterých pedagog může právem očekávat větší zájem o ty informace, ochotnější spolupráci při výuce atd...
Prostě výběr.
To, že mají třeba stejné učebnice a intelekt, hraje menší roli, než vůle ke studiu i předmětů, které je nezajímají tolik (měli ty dobré známky na ZŠ, kde je patrně také vše nezajímalo), schopnost a ochota se učit, pokud je to potřeba.
Pak je to kolektiv, kde je přeci jen více chytrých dětí, než v kolektivu, který zůstane na ZŠ. Protože někteří měli ty jedničky "zadarmo" a vyplnit test SCIA a podobný pro ně není po pár ukázkách, o co jde, žádný problém.
V tom kolektivu je také normální jevit zájem o výuku, což v mnoha kolektivech na ZŠ tak úplně běžné není (jistě někde ano, ale většinový přístup druhého stupně to není - žák, kterého baví matika, aby se za to před spolužáky skoro styděl).
"děti z 8G jsou na Sorbonně a venkovští prosťáčci se mohou naučit max. počítat do deseti na prstech a podepsat se třemi křížky." tu nikdo představu nemá (to je jen tvoje představa zdejších představ),
ale že tu jistý pozorovatelný rozdíl mezi těmi skupinami (8G a ZŠ) ve všeobecnosti je, to ano.
Samozřejmě existují skvělé základky, skvělé učitelky a skvělí učitelé tam, nadané žáctvo ZŠ, které si zjišťuje informace nad rámec učiva sousedního 8G, stejně jako existují nemotivovaní studenti 8G, nekompetentní učitelé 8G,
a samozřejmě že na VŠ studují jak absolventi čtyřletých SŠ, tak 8G. Nicméně ve většině, statisticky pravděpodobněji, je studijnější prostředí spíše na 8G než na druhém stupni ZŠ. A to někomu vyhovuje. Komu to nevyhovuje, nemusí tu trávit hodiny diskuzemi o víceletých gymplech.
Předchozí