Přidat odpověď
"Víceletá gymnázia by podle jakýchsi teorií měla být centry vzdělávajícími nejnadanější děti. Nevím, kdo si tento nesmysl vymyslel, ale je často uváděn. Extrémně nadané děti nepotřebují svážet do škol, které mají stejné osnovy jako základky. 3 % nejnadanějších dětí potřebují specifický obsah vzdělávání a také daleko dříve než od šesté třídy ZŠ. Navíc, pokud se ve škole nesetkají se šikanou kvůli své odlišnosti, tak si v době Internetu specifické vzdělávací zdroje najdou.
Víceletá gymnázia jsou pro děti, které se chtějí učit, vědecky řečeno, mají aspirace se vzdělávat, považují vzdělání za hodnotu, která stojí za vynaložené úsilí, a to i ti jejich žáci, kteří nemají IQ 120 a tedy mají slabší výsledky. (Viz: Straková J., Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů, Sociologický ústav AV ČR, Praha 2010, strana 6.)"
http://www.ceskaskola.cz/2011/02/pavel-roubal-viceleta-gymnazia-pro.html
Předchozí