Synovi je teď 7, po odkladu chodí do první třídy. Zvolili jsme logopedickou třídu (má dysartrii, špatně artikuluje) s malým počtem dětí a měli jsme velké štěstí na učitelku, takže školu zvládá dobře, problém je v sociálních vztazích. Nechápe proč by měl říkat dobrý den, nebo nashledanou, nechápe že si všichni nechtějí povídat o minecraftu nebo opicích nového a starého světa. Nechápe, že se v metru nemůže točit na tyči a zkoumat jaký odpor bude muset překonat když se vlak rozjede a že si s ním dětí nebudou hrát na planety. Nesnáší malování, protože to co vytvoří nevypadá přesně tak, jak by chtěl, vlněné svetry a jídlo které nezná. Je úzkostlivý. Má strašlivou grafomotoriku. Je hrozně tvrdohlavý
Na druhou stranu,je velice čestný a spravedlivý, na svůj věk velmi rozumný a přístupný diskuzi - pokud ta diskuze dopadne v jeho prospěch
. Má výborné logické myšlení, neuvěřitelnou paměť a má skvělý smysl pro rovnováhu, je na sebe velmi opatrný, má úžasné a neuvěřitelné hlášky.
- Na co se soustředit? Nenechat se odbýt tím, že něčí dítě se chovalo úplně stejně a je naprosto v pořádku, nebo je ještě moc malý, nebo že se nemáte zbytečně stresovat. Zbytečně se neunavovat v malicherných sporech s dítětem. Dítě pozitivně motivovat, používat komunikační kartičky - děti s PAS velice dobře reagují na obrázky. Používat strukturovaný režim. Být důsledná, jakkoliv to bude vypadat, že to nenese vůbec žádné výsledky. To neublíží ani zdravému dítěti. :)