K dnešnímu tématu o pedagogických fakultách jsem našla článek, s nímž se plně ztotožňuji a především toto považuji za klíčové:
"Za pozornost stojí skutečnost, že 36 procent studentů, kteří učit neplánují, ale prý by je to bavilo, by kantorskou dráhu silně zvažovalo, kdyby pro to nebylo nutné vystudovat pedagogickou fakultu."
Toto byl totiž před 20 lety i můj problém, přesto jsem nastoupila, protože jsme v rodině učitelé nebo něco pedagogického skoro všichni a učit jsem chtěla - bohužel se mi můj přístup a "úcta" k alma mater spravedlivě vymstily, čehož nelituji, neb bych nepoznala opravdovou akademickou půdu a stejně jsem měla možnost stát před tabulí skoro 12 let
.
A znám mnoho lidí, i těch po maturitě, kteří tento problém řeší také - snaží se najít VŠ, která by jim po vystudování dala právo učit, nebo si nějak splašit pg minimum..., hlavně nemuset na pajdu - a je fuk, který z těch ústavů mají na mysli.
Nezbývá, než doufat, že když si někdo konečně všiml, co jsou pedagogické fakulty za ústavy, začne se o tom mluvit nahlas a pak možná nebude nutná restrukturalizace dynamitem, jak tu kdysi jeden pedagogický nick prohlásil