Přidat odpověď
řekla bych, že je. Nevím, proč je nutné mít magisterský titul např. na výuku výtvarky. Já jsem BcA. (bakalář art- studium na umělecké vysoké škole), ráda bych učila. Pedagogické minimum a různé odborné semináře a doplňující studium jsem ochotná absolvovat, ale studovast kvůli možnosti učit, 5 let nehodlám. Většina běžných učitelů VV je na tom pro tento předmět vybavená mnohem hůř, než já (nemyslím po výtvarné stránce, myslím didaktiku). Bazírují na tom, aby děcka kreslily realisticky, přeskočily různé vývojové fáze a nepokrytě obdivují ty, kdo mají upravené dílo. Nepodporují rozvoj kreativity. Neumí zaujmout. Na školách se VV považuje za zbytečný předmět, i ti učitelé mají často pocit, že to je jen prostor pro odreagování. Málokdo ví, že při kreslení se zapojují stejná centra mozku, jako při matematice, protože obojí je abstraktní (i konkrétní kresba je vlastně abstrakce, protože se převádí 3D rozměr na 2D). Takže při kreslení vlastně rozvíjíme i matematické myšlení. No, je toho moc, co vidím jako problém běžných učitelů VV.
Předchozí