libik - smrtonosné není vlastní studium, ale když pominu, že jde o princip (proč jiní lidé, v jiných oborech, které se také vyvíjejí, nemusí mít povinně víc vysokých škol a stačí jim kvalitní školení?), jsou tu jaksi hlediska technická.
Nelze PŘIKÁZAT 12000 kantorům vystudovat pedagogickou fakultu do 10 let a bránit jim v tom - nevytvořit jim podmínky (tím myslím nastavení kapacity fakult).
Nelze chtít po učitelích, aby ze svých platů, v polovině produktivního věku, zamázli dost podstatnou částku za vzdělání, které už mají a doposud stačilo (většinou si na to půjčují a splácí do důchodu).
No a pak jde tak o to, CO KONKRÉTNĚ tyto lidi učit, že?
Drtit desítky let staré pedagogické a didaktické definice, které se nemění a jde o krystalickou teorii, taky asi není úplně ok, když se nic jiného nedozvědí (co se týče novinek ve školství a přístupu k dětem - zažily obstarožní kolegyně na pajdě xy, že jim bylo řečeno, ať si zajdou na školení paní docentky xy, když je to tak zajímá - a dál drtily teoretické definice).
Závěr - pokud něco není připraveno ani v minimálním procentu, nelze to uzákonit, ať se s tím každý popere, jak umí.
(tedy bohužel lze - jako s inkluzí)
Ovšem pokud bys to chtěla brát jako adrenalin, tak jo, to je v pohodě - kdyby třeba nešlo o tolik peněz, což především sestrám a učitelkám docela vadí