Přidat odpověď
Bohužel tohleto není pravda. Obojí je nebezpečné stejně zásadně.
Představa, že blbec může "nenapácht škody, když má děti rád" by neměla obývat hlavy vzdělaných lidí, podobně jako je neobývá myšlenka, že doktor, který neumí medicínu, nenapáchá škody, když je hodný.
Podobně představa, že medicínské průšvihy jsou nebezpečné, protože se na ně dá umřít, kdežto pedagogické nejsou, protože se na ně neumírá. Jednak to není pravda ani vzato doslovně a jednat jsou i jiné smrti než tělesné, a ty mají daleko mocnější devastační potenciál.
A hlavně....HLAVNĚ... děti "má rád" kdejaký úchyl a frustrát, popř. hochštapler, co si myslí, že mu na to děti nepřijdou. O "mít rád" vůbec nejde. Učitele musí děti zajímat, musí ho inspirovat, musí ho zajímat jejich řeč, zvyky, důvody, myšlení, vnímání, cítění, výrobky, texty, počty... učitel musí být náturou filantrop. Zvídavý a nedřevnatící.
Jinak je spíš karikatura učitele, ovšem u nás už od dob Dikobrazu karikatury frčí.
Předchozí