Přidat odpověď
Pega, nevim, co je to za skolu, ale jestli tam chodi spolecne deti Cinanu a Zapadaku, tak to je nejspis skola pro nekoho, kdo si to muze financne dovolit. A v tom pripade vsechny ty deti maji ruzne vychozi podminky a ruzne ocekavani rodicu. Coz ma rovnez vliv na to, jak se deti ke studiu stavi. Krome samozrejme vedeni z domova (=zamerne nepisu vychovy, protoze vychovu povazuju za neco jineho nez pårofesionalni pripravu pro budoucnost). Ty deti doma vidi neco uplne jineho, nez deti "domorodcu", a vedi, s nejvetsi pravdepodobnosti ani nebudou nuceny v Cine zit a soutezit o pozice s "domorodci", ale ze budou ty znalosti jak skolni, tak kulturni, pouzivat uplne jinak, nez jejich cinsti spoluzaci.
Ja jsem ucila leta v jine zemi, kde tech Cinanu je taky dost. Vsichni z mych cinskych zaku byli z domova drzeni k uceni do noci, nic jineho nesmeli, jen skola, znamky, vysledky. Ze by na tom byli vedomostne nejak lip nemuzu nijak potvrdit, protoze nase skola se k vyuce a vysledkum stavi jinak, coz neslo jejich rodicum vysvetli. Proste zadne sprtani a odrikavani, ale samostatna prace a premysleni - ty kreativni deti to pochopitelne maji daleko snadnejsi. Krome toho, ze vedi, ze se od nich tenhle postup ocekava posleze i v praci - ne cekat na podrobne prikazy.
Předchozí