Přidat odpověď
Jak jsou hodnoceny děti s IVP na běžné základní škole, kde se normálně známkuje?
Mám představu, že by dítě mohlo být klasifikováno stejně jako ostatní děti s tím, že to, co má oproti nim v IVP navíc, by bylo hodnoceno slovně. Nějak mi nedává smysl, známkovat individuálně jedno dítě, jednak to nevypovídá nic o jeho práci a pokroku a jednak tam chybí i ten srovnávací a kontrolní aspekt - jak si vede ve srovnání s ostatními. Může to tak být, je to obvyklý způsob?
A nebo - když už má IVP, kde je popsáno, že na něho budou kladeny větší nároky a jaké - bude přímo známkováno za to, nakolik tyto nároky splnilo? Na jednu stranu - děti, které mají v IVP úlevy (např. kvůli SPU, AD(H)D apod.), tam asi někdy mají napsáno, že mají být klasifikovány mírněji. Takže analogicky bývá nadané dítě klasifikováno přísněji? Na stranu druhou, je celkem velké riziko, že se ten plán přestřelí, že se nároky nastaví příliš vysoko a dítě je nesplní, a kdyby mělo v důsledku toho horší známky než děti, které odvedly ve srovnání s ním méně práce, bylo by to poněkud demotivující. Mně na známkách nezáleží (to přijde až vynuceně před přijímačkami na gympl), ale synovi ano.
Předchozí