Přidat odpověď
Yuki, ty jiné hodiny navíc bude mít sám, na to nemusí pasovat ostatní žáky.
Nevím toho zatím moc, absolvovali jsme jen 4hodinové školení, ještě nás čeká dalších osm hodin.
Zatím jsem neviděla žádnou zprávu z PPP o nadaném dítěti, tak ti to uvedu na příkladu dys-.
Doteď bývalo ve zprávě něco jako: dyslexie + prvky dysortografie, Navýšit časovou dotaci na práci nebo zkrátt úkol, písemná opora zadání, tolerovat zhoršenou úpravu písemného projevu, nehodnotit specifické chyby.
Nově by to mělo vypadat tak, že nebude uvedeno "dyslexie, prvky disortografie", ale nějaký číselný kód, který bychom my neměli rozluštit, ale měly by být dost detailně rozepsané možnosti podpory. Pokud bude míra "postižení" alespoň 2 (z 5 stupňů), budou moci předepsat i hodiny navíc, které půjdou z disponibilních hodin. Ty by měl mít individuálně nebo max, v malé skupince (ne víc než 3-4) se stejnými problémy. Navíc můžou předepisovat i různé pomůcky, práci s logopedem, speciálním nebo sociálním pedagogem. Na všechno jsou finanční "normativy", které PPP napíše a škola pak na ně má nárok. (Tady jsou ty peníze navíc pro školu).
Bohužel u sebe doma nemám materiály z toho školení, takže to nerozvedu moc přesně. Ale zhruba tak nějak by to mělo být.
Předchozí