Přidat odpověď
Pročetla jsem celou diskuzi a fascinuje mě, jak z jednoho příspěvku rodiče spolužáka je tolik lidí schopno určit, že u toho dítěte za to nemůže jen ADHD, ale i "nevýchova" rodičů...
Je to velmi těžké. Rodiče ostatních dětí nemůžou vidět to, co rodiče s dítětem dělají nebo nedělají mimo školu (terapie, jaké mají hranice ve výchově atd). Je také možné, že mimo školu v domácím prostředí se dítě zas chová jinak. Také rodiče dětí (ať toho integrovaného nebo ostatních spolužáků) nevidí, jakým způsobem učitelka a asistentka s dítětem ve třídě pracují. Jestli je asistentka s ním pořád, i o přestávkách, jestli je schopná ho uhlídat, jestli ho dokáže korigovat, jestli si s dítětem tzv. "sedla". Je konec roku, učitelka s asistentkou už můžou být na dítě alergické a nemusí se k němu chovat, tak jak to to dítě potřebuje.
Být rodičem "zdravého" dítka - spolužáka, tak bych se ptala, jestli se ve škole byla podívat na náhledu speciální pedagožka z PPP (případně z SPC). Upřímně, na takové otázky bych ale jako matka spolužáka integrovaného dítěte neměla vůbec právo, to je mezi rodinou, školou a PPP (SPC).
Co se týká léků - kritizovat matku za to, že nenechá dítě "zalékovat", je docela přes čáru. Ty vedlejší účinky některých léků jsou opravdu děsné...
Upřímně, už to, že škola integrovanému dítěti, které má poruchu chování diagnostikovanou od odborníků, dá dvojku z chování, podle mne ukazuje na to, že to ta škola s dítětem neumí...
Předchozí