Přidat odpověď
Withep, pokud má dítě poruchu chování jako diagnozu, tak by ale nemělo být postihované za své špatné chování. Dítě na vozíku také nebude trestáno špatnou známkou z tv, že nezvládne běhat (vím, tento příměr je až přehnaný, ale něco na něm je). Samozřejmě chápu, že škola i nezvladatelnému dítěti musí dát nějaké hranice, aby si pak dítě nemyslelo, že mu projde všechno, ale řešit to důtkami a sníženou známkou z chování, je podle mne mimo mísu. Poznámky také beru jako upozornění rodičům "dítě se chovalo tak a tak".
Také mám nestandardní dítě s problematickým chováním integrované v běžné škole. A funguje to. Asistentka ho nemůže pustit z dohledu, když potřebuje něco zařídit (zkopírovat apod), tak ho o přestávce prostě bere s sebou. Nebo se s ním snaží domluvit, jestli to v té třídě vydrží bez ječení a bez napadnutí spolužáků (kvůli kravině). A celkem to funguje pátým rokem...
Ještě mě na diskuzi zaujala jedna věc (ale možná jsem špatně četla). Proč je to dítě agresivní? Co je ten popud, že začne jinému dítěti sprostě nadávat? Nemůžou ho ty "zdravé" děti nenápadně provokovat (známe to, děti nejsou nevinná stvoření, když vidí, že je někdo "startovací", tak to fakt láká k provokaci nebo posměchu)?
Předchozí