Přidat odpověď
vlad., píšeš "Ptám se, jak k tomu přijdou ostatní spolužáci a jejich rodiče, když jejich dítě má obavy jít do školy, co zase bude? Výuka jde do háje, protože se neustále řeší plivající a vyjící pepíček?"
Zas narážíme na skutečnost, že pokud dítě má doporučení od školského poradenského zařízení, tak by běžná škola to dítě měla "zvládnout". Pokud nezvládá, tak se musí najít chyba proč. Ale stále netuším, jak by toto mohli přímo ovlivnit rodiče integrovaného dítěte, kteří v té výuce nejsou (stejně tak tam nejsou rodiče ostatních dětí).
Být rodičem spolužáka agresivního dítěte, tak si samozřejmě ve škole stěžuji a školu tlačím k tomu, aby to "nějak" vyřešila. Být rodičem agresivního dítěte, tak se se školou snažím spolupracovat, domlouvat se, jak má asistentka fungovat, domlouvat se školským poradenským zařízením náhledy ve škole, řešit to přes školské poradenské zařízení atd. Ale jako rodič agresivního dítka v té škole stejně nebudu, abych tomu dítěti zadržela ruku, když chce někoho majznout...
Skutečně je to na té škole. Nevím, jak moc komunikují nebo nekomunikují rodiče agresivního dítěte v tom konkrétním případě. Ale je jasné, že s nadcházející inkluzí budou takoví plivající a vyjící pepíčci přibývat a školy to budou muset řešit. Školám, učitelům, asistentkám rozhodně nezávidím, jen to beru, že to tak je a bude... Rodiče mají právo k výběru školy, mají právo zařadit postižené dítě do běžné školy a musí se s tím naučit pracovat ty běžné spádové školy.
Předchozí