To je opravdu hodně individuální - pro někoho je pět titulů básnických knih k nepřežití, pro jiného málo. Ráda bych věřila, že alespoň část maturantů z gymnázií má větší čtenářský rozhled, sic čeština a česká literatura časem zajde na úbytě. Nakonec nejde ani tak o maturitu, spíš o celou koncepci výuky - pro čtení je třeba druhého nadchnout a ukázat mu je jako zajímavý svět příběhů, ne jako otročinu vedoucí k nahrkání obsahu povinných dvaceti knížek, čím jednodušších, tím lepších. Ale chápu, že to v dnešní konkurenci jednoduchých interaktivních příběhů her, na efekt vystavěných prvoplánových young adult příběhů apod. má náročnější text zatraceně těžké - asi to začíná už někde v tom raném dětství - řadou převyprávění a adaptování původních příběhů, stále jednodušších, efektnějších a většinou i kýčovitějších, které utvoří v dětech určitou představu, že takto vypadá hezká kniha, hezký film...