Umami, několik poznámek:
- 115 je přeci dost, na studium VŠ to rozhodně stačí
- to, že maj všichni tituly neznamená, že mají nad 115
- pokud jsou všichni "tak chytrý", asi by se měli umět aspoň rozumově se situací vyrovnat (ovšem má-li dítko 115, tak není s čím)
Jinak mám v okolí případ, kdy v původní rodině jednoho rodiče jsou všichni s IQ hodně vysoko, v rodině druhého průměr, a ze tří dětí je jedno takové hooodně nestudijní, ale dosud nikdo netuší, zda je to inteligencí. Vypořádávají se s tím úplně v pohodě (ta nadaná větev).
Když nad tím tak přemýšlím, jaká jsem měla očekávání - představy o budoucnosti dětí, tak dlouho, asi tak do třetí třídy, celkem žádná. Ani jsem nečekala, že by měly podědit nadání (z obou rodin). Pak se stále jasněji ukazovalo, že opravdu chytré jsou (nejen napřed, což se někdy u předškoláků jeví jako vysoké IQ), takže jsem začala počítat s gymnázii a posléze VŠ. Jedno dítě je čerstvě Bc a obecně naplňuje tu představu "chytré, takže náročná VŠ", druhé dítě (určitě ne průměrnější než první, spíše bylo jeho nadání dokonce více vidět) se během posledního ročníku Mensagymnázia rozhodlo studium nedokončit a nemá tudíž ani maturitu. Neseme to statečně
, hlavně že vede samostatný smysluplný šťastný život