Přidat odpověď
Rachel, to nezpochybňuju, zásada "jednou muslim, vždycky muslim" je z mýho hlediska problematická, i ta se dá vykládat filozoficky a nenásilně, ale v praxi problematická je.
Nicméně konverze ke křesťanství je přece něco jinýho, jako ten Susin příklad s umírněnejma a radikálníma u wahhábitů.
Jinak v severní Albánii je po pádu komunismu dost jednotlivejch případů konverzí od islámu ke katolictví a nevím o tom, že by někomu z nich něco hrozilo. V Albánii, jinak taky členský zemi Organizace islámský konference, žije dost ateistů (který to o sobě veřejně tvrděj), většina z nich se rekrutuje z okruhu muslimský kulturní tradice, možná až polovina celýho toho okruhu. A žádný pnutí to v Albánii zatím nevzbudilo. Kdo ví, možná jednou vzbudí - neříkám tak ani tak ani nehodnotím, jestli je to dobrý nebo špatný, jen to uvádím na konto toho, že fakt asi záleží místo od místa a čas od času.
Předchozí