Jak jsem psala vedle:
Považuji hru na hudební nástroj a hudební nauku za část všeobecného vzdělání.
Podobně jako základy pohybové, výtvarné a dramatické výchovy.
Nejde tu o talent a nejde o to dítě bez talentu a zájmu mučit - to vůbec, ale
vše je třeba si vyzkoušet a seznámit se s tím.
Pokud "k tomu" není, ok - ale bude umět číst noty (dobrý tréning mozku, třeba pro cizí řeči, kde se nepíše latinkou), o muzice se něco dozví a nebude vypadat jako idiot ani na koncertech nebo při poslechu hudby, jelikož v 90% zvládne rozlišit (a to i bez talentu či sluchu), komu "čouděj kamna", kdo hraje blbě, kdo zpívá falešně... a nebude se upínat na nějaké zběsilé parodie na muziku - lhostejno, o jaký žánr půjde...
Nikdo nesmí dítě nutit věnovat se dlouhodobě něčemu, co zjevně nechce dělat a má k tomu odpor.
Ale je to jako s jídlem: "Najíš špenát? Ochutnals ho? Ne? Tak až ho ochutnáš, můžeš hodnotit..."